Opakowanie ma jednak znaczenie! MWV publikuje wyniki badań
29 maja 2015 Nowości
Opakowanie nadal ma istotne znaczenie dla satysfakcji konsumentów, pozostając w silnym związku z zamiarem zakupu i lojalnością wobec marki. To jeden z kluczowych wniosków z opublikowanego niedawno badania "Opakowanie ma znaczenie" przeprowadzonego przez MeadWestvaco Corporation (MWV), członka PEFC International.
Zachowanie konsumentów jest silnie skorelowane z satysfakcją z opakowania: konsumenci, którzy są w pełni zadowoleni z opakowania w porównaniu do swych mniej zadowolonych rówieśników są bardziej skłonni do zakupu produktów i ich używania (57% do 47%) częstszego dokonywania zakupów (24% do 17%) i wypróbowania czegoś nowego z uwagi na opakowanie (44% do 36%).
Badanie wykazało również, jak znaczenie opakowań jest zróżnicowane w różnych kategoriach produktów, mając największy wpływ na decyzję zakupu produktów schłodzonych i zamrożonych, kosmetyków i środków higieny oraz jedzenia i napojów na wynos.
Niemniej jednak jest jeszcze wiele do zrobienia. Podczas gdy ponad 80% konsumentów na świecie jest co najmniej umiarkowanie zadowolonych z opakowania, zaledwie 1 na 10 jest w pełni usatysfakcjonowany, co pozostawia pole do działania dla firm. Jednak prawie 80% respondentów uważa, że firmy zmierzają w dobrym kierunku, jeśli chodzi o nowe trendy w opakowaniach.
Kluczowym sposobem, w jaki właściciele marek mogą poprawić zadowolenie konsumentów z opakowania jest wybranie na opakowania materiałów z certyfikatem PEFC i użycie etykiety PEFC do zakomunikowania o korzystaniu ze zrównoważonych źródeł. Jak wynika z pierwszego globalnego badania konsumentów wykonanego przez PEFC i GfK, przytłaczająca większość konsumentów na całym świecie - ponad 80% - chce, aby firmy używały etykiet na produktach, informujących o stosowaniu odpowiedzialnych praktyk w zakresie zaopatrywania się w surowce.
Więcej w języku angielskim na: http://www.pefc.org/news-a-media/general-sfm-news/1854-packaging-matters-mwv-releases-study-results.