Prosimy o wyrażenie opinii na temat nowych norm PEFC RED III

Interesariusze na całym świecie są proszone o wyrażenie opinii na temat nowych norm PEFC RED III, opracowanych w celu umożliwienia organizacjom wykazania zgodności z wymogami RED III i złożenia deklaracji zgodnych z RED III.

Prosimy o wyrażenie opinii na temat nowych norm PEFC RED III

17 marca 2025 Nowości

Interesariusze na całym świecie są proszone o wyrażenie opinii na temat nowych norm PEFC RED III, opracowanych w celu umożliwienia organizacjom wykazania zgodności z wymogami RED III i złożenia deklaracji zgodnych z RED III.

Interesariusze na całym świecie są proszone o wyrażenie opinii na temat nowych norm PEFC RED III, opracowanych w celu umożliwienia organizacjom wykazania zgodności z wymogami RED III i złożenia deklaracji zgodnych z RED III.

Prosimy o wypełnienie tego formularza, aby otrzymać link do projektów norm. Termin zgłaszania uwag upływa 26 kwietnia 2025 r.

RED III i przejście z RED II na RED III

RED III, dyrektywa Unii Europejskiej (UE) w sprawie odnawialnych źródeł energii 2023/2413, jest rewizją dyrektywy UE w sprawie odnawialnych źródeł energii 2018/2001 (dyrektywa RED II). RED III podnosi ogólny cel udziału energii odnawialnej i wzmacnia kryteria zrównoważonego rozwoju określone dla biomasy.

RED III zaostrza również wymogi dotyczące raportowania danych w całym łańcuchu dostaw i zapewnia utworzenie unijnej bazy danych na poziomie Komisji w celu gromadzenia danych od organizacji za pośrednictwem uznanych dobrowolnych systemów.

Nowe normy PEFC RED III

PEFC jest uznawany przez Komisję Europejską za jeden z dobrowolnych systemów, z których organizacje mogą korzystać w celu wykazania zgodności z RED II. Nasz zakres obejmuje leśny materiał lignocelulozowy, w tym pozostałości i odpady, oraz paliwa z biomasy wykonane z tego materiału.

Dostosowując się do przejścia z RED II na RED III, dokonaliśmy przeglądu norm PEFC RED II i opracowaliśmy normy PEFC RED III:

  • PEFC ST 5002, Dodatkowe wymagania dla organizacji pozyskujących biomasę leśną - RED III
  • PEFC ST 5003, Dodatkowe wymagania dla jednostek certyfikujących prowadzących certyfikację zgodnie z PEFC ST 5002 - RED III
  • PEFC ST 5004, Wymagania dotyczące opracowywania ocen ryzyka na poziomie A i ich uznawania przez PEFC zgodnie z art. 29 (6a) i (7a) dyrektywy RED III.

Prosimy teraz o wyrażenie opinii!

Prosimy o wyrażenie opinii

Po opracowaniu projektów nadszedł czas, aby przekazali Państwo swoje opinie na temat tych nowych norm w ramach naszych konsultacji publicznych.

Konsultacje są otwarte do 26 kwietnia. Proszę wypełnić ten formularz, aby otrzymać link do projektów norm.

Konsultacje publiczne są istotną częścią procesu opracowywania naszych standardów. Dzięki nim mogą Państwo zapoznać się z projektem, zgłosić swoje uwagi i przekazać bezpośrednie informacje zwrotne. Na każdy Państwa komentarz zostanie udzielona odpowiedź.

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt pod adresem red@pefc.org.

Normy w skrócie

PEFC ST 5002 umożliwi organizacjom pozyskującym materiały lignocelulozowe korzystanie z systemu certyfikacji PEFC w celu wykazania zgodności z RED III. Jest on oparty na normie łańcucha dostaw PEFC, aby ułatwić organizacjom integrację wymagań RED III z procesami i audytami łańcucha dostaw. Potencjalne organizacje posiadające certyfikat PEFC RED III będą musiały już posiadać certyfikat łańcucha dostaw PEFC (lub uzyskać go w tym samym czasie, co certyfikat RED III).

PEFC ST 5003 obejmuje wymagania dla jednostek certyfikujących przeprowadzających audyty zgodnie z ST 5002. Umożliwi to jednostkom certyfikującym notyfikowanym w łańcuchu dostaw PEFC rozszerzenie ich notyfikacji o certyfikację PEFC RED III. Podobnie jak w przypadku PEFC RED II, audyty PEFC RED III będą zgodne z wymaganiami ST 2003, z dodatkowymi elementami. PEFC ST 5003 zawiera również dodatkowe wymagania akredytacyjne.

PEFC ST 5004 określa wymagania dotyczące krajowej lub regionalnej oceny ryzyka w odniesieniu do kryteriów zrównoważonego rozwoju RED III, przeprowadzanej przez niezależnego i kompetentnego eksperta krajowego lub interesariuszy oraz uznawania tych ocen ryzyka przez PEFC.

Pozostajemy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera